NN Insurance Belgium

NN Connect Live brengt makelaars samen in een online beurs en academy

Hoe ziet een beurs eruit als je ze volledig digitaal maakt? Samen met NN Insurance Belgium creëerden we een interactieve, virtuele ervaring vol keynotes, live debatten en verrassende features. Benieuwd hoe we dat aanpakten? En was het net zo impactvol als een fysieke editie?

De uitdaging

In volle coronatijd stonden we voor een stevige opdracht: de jaarlijkse beurs van NN Insurance Belgium voor haar klanten en dan vooral makelaars volledig digitaal organiseren. Alles moest live van op afstand verlopen – van keynotes tot interactieve standen. Achter de schermen bracht dit een aanzienlijke logistieke uitdaging met zich mee. 

Onze oplossing

We kozen voor een uniek online TV-format, gecombineerd met een interactief 3D-platform, te vergelijken met een computerspel. Zo werd het digitale event zowel werkbaar als verrassend menselijk en verbindend. We wekten vooraf interesse bij de doelgroep via een gepersonaliseerde kalender met alle praktische informatie per post.  

Op de beurs konden bezoekers virtueel rondwandelen, standen ontdekken en via chat spreken met de 30 standhouders. Aanvullend was er de NN Academy met online opleidingen en NN TV met live-uitzendingen, interactieve polls en bekende mensen zoals Average Rob.  

Het resultaat voor NN

Met een bereik van 1.600 medewerkers, werd het een sterk virtueel evenement. Het deed het zelfs beter dan de live edities vooraf. In tijden van lockdowns creëerden we een dynamische en verbindende ervaring voor deelnemers en standhouders.

Waarom is deze case uniek?

NN Connect Live viel op door de combinatie van innovatieve technologie en een persoonlijk, menselijk karakter. Het 3D-platform bood een speelse manier om virtueel te verkennen, terwijl live elementen zoals polls en entertainment een echte verbinding creëerden. Deze mix op maat van storytelling, design en interactieve features maakte het evenement uniek én zorgde voor een sterke impact.