Burgerbegroting - Campagne
Terug naar projectoverzichtBurgerbegroting - Campagne
thanks // District Antwerpen
Een lokale aanpak voor een lokaal effect
District Antwerpen laat 10% van zijn begroting invullen door burgers. Dat is maar liefst 1,4 miljoen euro voor projecten naar keuze. Wij rolden een langetermijncampagne uit om de Burgerbegroting in de kijker te zetten.
De doelgroep van deze campagne is zeer diverse en groot, maar ze hebben wel één ding gemeen: hun postcode. Daarom bouwden we onze campagne op met enkele lokale pijlers: Posters in de Antwerpse straten, een spot op ATV en 4 afleveringen van de show In de Buurt en natuurlijk online advertising gelinkt aan locatie.


Bekende ambassadeurs zoals Slongs, Saïd Boumazoughe en Lien Van de Kelder roepen samen met andere buurtbewoners op om te mee te doen #beslismee

We brachten onze boodschap ook rechtstreeks op de keukentafel via beelden op broodzakken. Lokaal en gericht. En de liefde… gaat nog altijd door de maag!
In zowel de boodschap als de mediakanalen werd er rekening gehouden met het bereiken van specifieke doelgroepen, zoals ouderen, anderstaligen, mensen met een gebrek aan social media-kennis... Ook bekeken we samen met het communicatieteam van de Burgerbegroting hun social media strategie, content en planning.